Traffic Coordinator - Schenker Dedicated Services, Göteborg

Publiceringsdatum: 2024-12-20

Vill du arbeta inom transport, distribution, lager-branschen? Schenker AB är på jakt efter en skicklig lagerplanerare och du kan vara rätt person för jobbet. Detta är ett jobb på heltid där Schenker AB letar efter någon under tills vidare.

För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Göteborg då det är tjänsteorten. Företaget Schenker AB erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som lagerplanerare har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Bli en del av Schenker AB genom att ansöka till jobbet som lagerplanerare senast fredag den trettioförsta januari 2025.


Jobbannons

Schenker Dedicated Services (SDS) är ett oberoende företag inom DB Schenker Group. Våra dedikerade kontrolltorn levererar heltäckande logistiklösningar (4PL) för stora kunder över hela Europa. SDS har över 160 anställda i Göteborg, Malmö och Essen (Tyskland) och har en årlig omsättning på över 250 MEUR. Vår ambition är att kvalitet ska genomsyra allt vi gör, för att tillsammans skapa det vinnande laget. Att 'one team with one goal' är en av DB Schenkers grundläggande värderingar ser vi som en självklarhet. Vi presterar som bäst när vi arbetar som ett team. Vi utmanar oss själva, och varandra att ständigt söka förbättringar och ha högre mål var dag. Om du vill spela i det vinnande laget - bli en av oss!

Dessutom erbjuder vi:

  • Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
  • Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
  • Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
  • Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal
  • Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
  • Möjlighet till distansarbete 2 dagar per vecka

Vi söker nu en erfaren Traffic Coordinator till ett spännande tillväxtbolag inom DB-koncernen. Din placering blir på vårt kontor som är beläget på Mölndalsvägen i Göteborg.

Som Traffic Coordinator deltar du tillsammans med en grupp av dedikerade medarbetare i den operativa driften och styrningen av transporter för vår kund. Din roll är att fungera som "spindeln i nätet" mellan kund och leverantör. Du arbetar med bokning och planering av transporter inom Europa, data- och trafikövervakning samt övrigt förekommande administration. Vi sätter vidare stort värde på ständiga förbättringar i både våra interna processer samt i samarbetet med kunder och leverantörer.

Just nu är vi i behov av förstärkning för de ekonomirelaterade uppgifter vi hanterar. Detta innebär:

  • Avvikelsehantering på leverantörsfakturor gällande transporter
  • Registrering och underhåll av rater i vårt TMS
  • Fuel uppdateringar för våra transportörer
  • Förberedelse till Kundfakturering- underlag för transporter, lager samt tull
  • Uppdragsbevakning (uppföljning av sändningar för att säkerställa interna mål)
  • Bevakning av obetalda kundfakturor
  • Förbättringsarbete för att minska avvikelser

Är du noggrann, gillar siffror och tar ansvar för att uppgifterna blir gjorda i tid?

Gillar du att jobba mot deadlines, kan jobba självständigt men också att ha ett nära samarbete med närmsta kollega? Om du är strukturerad, har ett förbättringstänk och har jobbat med liknande uppgifter, gärna inom transportbranschen.

Då har du det vi söker efter! En förutsättning för att lyckas i rollen är att sätta kunden i fokus.

  • Du har tidigare erfarenhet inom speditions- och transportbranschen, gärna inom europeiska landsvägstransporter.
  • Utbildning på högskolenivå inom företrädesvis logistik eller motsvarande.
  • Då engelska är vårt koncernspråk krävs goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Du behärskar även svenska obehindrat i såväl tal som skrift.
  • Du har vana av att arbeta i olika IT-system samt goda kunskaper i Officepaketet.
  • Meriterande att du har erfarenhet/kunskap i Navision och SAP
  • Excel

Information och ansökan

Rollen är en Tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Placeringsort är Göteborg. För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Operations Manager Helena Enfors

Ansökan sker senast den 2025-01-31. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Varmt välkommen med din ansökan!

DB Schenker is acting as an Employment Agency in relation to this vacancy.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSchenker AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5562503630
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeLagerplanerare
YrkesområdeTransport, distribution, lager

Ansökan

Schenker AB söker en person till denna tjänst som lagerplanerare med placerings i Göteborg. Om det låter intressant att arbeta som lagerplanerare hos Schenker AB skickar du in din ansökan senast 2025-01-31.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Lager och logistik-medarbetare till Navtor Nautic, Göteborg

Jerrie AB söker en person till tjänsten som lagerarbetare i Göteborg.

2025-01-14

Mer info

Simplex söker personal till ett flexibelt extrajobb inom lager - Kungsängen

Simplex Bemanning AB söker en person till tjänsten som lagerarbetare i Upplands-Bro.

2025-01-02

Mer info

Extrajobb som lagerarbetare till Dagab e-handelslager Västra Frölunda

Svenska Storesupport Bemanning AB söker en person till tjänsten som lagerarbetare i Göteborg.

2025-01-07

Mer info